Albert představil výsledky v udržitelnosti. Dál navyšuje potravinové dary a sází na upcycling

01. 10. 2025

Potraviny mají končit na talířích. S touto dlouhodobou ambicí pomáhá Albertu také program upcyclingu. Nově prodává až tři druhy pečiva ze surovin, které dostávají druhou šanci. Díky této iniciativě, znalosti nákupních zvyklostí, moderním technologiím či systému slev se obchodníkovi daří držet množství neprodaných potravin na minimu. Neprodané potraviny stále vhodné ke konzumaci pak daruje. Jen letos Albert navýší pomoc potřebným na 4 000 tun. Podrobnosti o aktivitách v oblasti udržitelnosti ukazuje a dokládá čísly v novém ESG reportu.

Na snižování potravinových přebytků nahlíží obchody Albert v celém kontextu od výroby přes prodej až ke spotřebě v domácnostech zákazníků. „Díky dlouhodobému systematickému přístupu a zavádění nových řešení se nám daří minimalizovat množství neprodaných potravin a z nich pak co nejvíce darovat. Znalost nákupních zvyklostí, moderní technologie, dobré plánování či systém slev nám pomáhají držet množství neprodaných potravin na 1 % z celkového objemu. Zároveň pořád přemýšlíme, co víc můžeme udělat a kam se posunout. V oblasti ovoce či úseku lahůdek například rozvíjíme food upcycling,“ popsal u příležitosti vydání nové ESG zprávy Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert.

V rámci food upcyclingu v Albertu proměňují potraviny, které by už neprodali, v nové produkty. Před pár lety začali péct banánový chlebíček z přezrálých banánů. Letos představili ovocné koláče z přezrálého ovoce a pizza snack, kde využívají odkrojky uzenin. „Jenom loni jsme prodali 120 000 kusů banánového chlebíčku a společně se zákazníky tak zachránili 10 tun ovoce. V rámci celého food upcycling programu v oddělení pečiva dostanou druhou šanci desítky tun surovin,“ vysvětlil Jiří Mareček.

Co v obchodech Albert neprodají, to chtějí ideálně darovat. Loni takto směřovalo do potravinových bank přes 3 850 tun jídla, čímž se obchodník stal již počtvrté v řadě jejich největším firemním dárcem. Letos cílí na 4 000 tun. „Naplňovat tyto mety se nám daří díky skvělé spolupráci s potravinovými bankami, práci našich kolegů i novým iniciativám, jakou je projekt večerního darování. Jenom vloni jsme v tomto zrychleném módu předali potřebným 350 tun čerstvých potravin z 92 obchodů,“ doplnil Jiří Mareček. V navyšování darů pomáhá také 13 chladících dodávek, které Albert potravinovým bankám daroval.

Čtvrtý report o udržitelnosti předkládá projekty i data

Albert tento týden představil už čtvrtý ESG report, ve kterém komplexně informuje o svém odpovědném přístupu k podnikání. V minulém roce například opět rozšířil nabídku zdravých produktů vlastních značek na více než 1 500 položek*. Zároveň pokračoval růst jejich prodejů. „Naopak jsme snížili vlastní emise o téměř 60 % oproti roku 2018 v rámci takzvaného Scope 1 a 2. Aktivní jsme i v oblasti Scope 3 emisí – spolupracujeme s dodavateli a chceme se dál posouvat k závazku kompletní uhlíkové neutrality do roku 2050,“ vyjmenoval Jiří Mareček. U obalových materiálů se Albert zaměřuje zejména na plasty a zlepšuje balení výrobků vlastních značek.

 

Report o udržitelnosti za rok 2024 je rozdělen do tří hlavních kapitol – environmentální, sociální a oblasti řízení, oproti minulým vydáním má nově strukturu přizpůsobenou evropským standardům pro podávání zpráv o udržitelnosti. Informace jsou uspořádané podle příslušné směrnice a přibyla nová témata, jako je nakládání s odpady, biodiverzita nebo práce a lidská práva v celém hodnotovém řetězci.

Jak jsme si vedli v roce 2024

  • Snížili jsme emise ve vlastním provozu o 59 % oproti roku 2018. Zavázali jsme se k dosažení vlastní uhlíkové neutrality do roku 2040, v celém dodavatelském řetězci pak do roku 2050.
  • Již čtvrtina plastových obalů výrobků našich vlastních značek je recyklovatelná, znovupoužitelná nebo kompostovatelná.
  • Obsah obrázku oblečení, osoba, úsměv, Lidská tvář

Obsah generovaný pomocí AI může být nesprávný.Jsme největším firemním dárcem potravin. Z obchodů Albert putovalo potřebným 3 850 tun jídla.
  • V sortimentu potravin vlastních značek jsme nabídli přes 1 500 zdravých výrobků*.
  • Nadační fond Albert oslavil 15 let svého působení a v roce 2024 rozdělil částku převyšující 12 milionů korun.
  • Potkávaly se u nás až 4 generace kolegů a ve vedoucích pozicích pracovalo 57 % žen.

 

*Klasifikace zdravých potravin v souladu s metodologií Nutri Score, započítané jsou potraviny s klasifikací A a B.

Albert představil výsledky v udržitelnosti. Dál navyšuje potravinové dary a sází na upcycling