Malí obchodníci vytvořili a nabídli zákazníkům ve třech desítkách obchodů Albert a na e-shopu stovky jarních ozdob a dekorací. Díky své kreativitě, zápalu či komunikačním dovednostem utržili v devátém ročníku Obchůdků s Albertem 492 550 korun. Překonali tak loňskou rekordní částku o sto tisíc korun. Peníze teď využijí především na volnočasové aktivity. Cílem projektu Nadačního fondu Albert je předat dětem ze sociálně složitého prostředí základy finanční gramotnosti a podnikání.
Do výroby a prodeje se zapojilo několik stovek dětí ze 42 zařízení z celé republiky. Po několik měsíců tvořily barevné kraslice, věnce, kuřátka z vlny a další nápadité dekorace s velikonočními a jarními motivy. Kromě obchodů Albert a e-shopu je nabídly také v distribučních centrech společnosti či v různých institucích včetně ministerstev.
„Chtěli bychom moc poděkovat všem zákazníkům, kteří podpořili naše malé obchodníky. Díky nim se děti na obchůdky velmi těší a nadšeně se vrhají do příprav a následného prodeje. Motivuje je zájem o jejich výtvory i milá slova, která s nimi zákazníci prohodí. Celý projekt jim pomáhá pochopit základy podnikání a připravuje je na vstup do dospělého života,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.
Zákazníkům děkují i zapojené organizace. Finance využijí především na volnočasové aktivity nebo je rozdělí mezi děti, které se zapojily. „Peníze, které si děti vydělají, použijeme na společný výlet. Zážitky z výletů se pro děti stávají cennými vzpomínkami, které uchovávají po celý život. Tyto vzpomínky mohou poskytnout radost a motivaci i v těžších obdobích jejich života,“ popisuje Adéla Galbavá z komunitního centra Kostka.